نمایشگاه بین المللی سنگ ایران

همه ما می دانیم که ایران یکی از 5 کشورمهم صنعت سنگ دنیا از لحاظ تنوع،معادن سنگ،میزان تولید و مصرف سنگ در صنعت ساختمان هستیم.ولی هرگز نمایشگاهی در خور و در شان صنعت سنگ نداشته ایم.اکثر تولید کنندگان و معدن داران،نمایشگاه های داخلی را فرصتی مغتنم نمی دانند و در آن مشارکت جدی و فعال ندارند.
از آنطرف ضعف فکر،برنامه ریزی و اجرا، از سرتاسر عموم نمایشگها های سنگ ما مشخص است و معمولا یک نمایشگاه سنگ ضعیف در بعد داخلی و فقط با اسم بین المللی داریم در حالیکه می دانیم یک نمایشگاه منظم و با برنامه و قوی می تواند کمک حال جدی صنعت سنگ باشد.
همه ما باید تلاش کنیم که نمایشگاهی به معنای واقعی بین المللی و در تراز صنعت سنگ ایران برگزار گردد.
ابتدا می بایست درباره اهدافمان از برگزاری نمایشگاه سنگ شروع کنیم.
اگر بخواهیم نمایشگاه سنگ بین المللی داشته باشیم باید یکبار دیگر مرور کنیم که باید اهدافمان چه باشد؟
اهداف برگزاری نمایشگاه سنگ بین المللی در ایران:
  1. افزایش حجم مبادلات بازرگانی خارجی
  2. توسعه همکاری های اقتصادی درون صنف سنگ و برون صنف
  3. ایجاد رقابت سالم داخلی و بین المللی
  4. تبادل اطلاعات و دانش فنی در همه زمینه های صنعت سنگ
  5. انتقال تکنولوژی
  6. توسعه و گسترش ارتباطات بین المللی
  7. توسعه و گسترش خدمات فنی و مهندسی سنگ در داخل و تلاش برای صادرات آن
  8. توسعه اطلاعات و آموزش عمومی بازدید کنندگان(مصرف کننده،طراح و رسانه)
  9. پدید آوردن زمینه مساعد جهت انجام ملاقاتهای ی و اقتصادی بین مقامات داخلی و خارجی
هدف از بررسی و تدوین اهداف یک نمایشگاه این است که بتوانیم در نهایت با داشتن فاکتورهای مشخصی موفقیت و یا عدم موفقیت یک نمایشگاه را بررسی کنیم.چرا که گروههای مختلف شرکت کننده در یک نمایشگاه سنگ قطعا اهداف متفاوتی را در نظر دارند و نمایشگاهی موفق است که بتواند اهداف ارکان مختلف خود را محقق سازد.
برای رسیدن به هریک از این اهداف مشخصا نیاز جدی به برنامه ریزی و زمان کافی و منظم داریم.مشخص است که یکی از دلایل عدم موفقیت نمایشگاههای سنگ ایران نداشتن مولفهای موفقیت است و قطعا برنامه ریزی می بایست حداقل 3 ساله باشد.
یکی از دلایل عدم شرکت کارخانه های معتبر در نمایشگاههای تخصصی عدم ارتباط با مصرف کننده نهائی است.البته مقایسه بین نمایشگاههای عمومی(مثل صنعت ساختمان)و نکایشگاه تخصصی گره ای از کار باز نمی کند ولی خوب است که برای جلب این دسته از تولید کنندگان برنامه ای تدارک دیده شود که مصرف کنندگان نهائی هم جذب نمایشگاه شوند.
البته مشخص است که یک نمایشگاه تخصصی موفق برای صنف سنگ سیار بهتر از یک نمایشگاه عمومی خواهد بود.در یک نمایشگاه عمومی مثل صنعت ساختمان اهداف بازدید کنندگان بسیار گسترده است.در این نمایشگاهها هر نوع کالائی عرضه می شود.تجربه نشان داده است که بازدید کنندگان معمولا متخصص نیستند در این مواقع غرفه دار و باز دید کننده نقاط اشتراک کمتری با هم دارند که این مطلب باعث سخت تر شدن موضوع فروش و بازاریابی خواهد شد و در نهایت درصد موفقیت را کاهش خواهد داد.
ولی در یک نمایشگاه تخصصی سنگ اکثر غرفه در ارتباط با سنگ خواهند بود و کالاهای ارائه شده با موضوع ارتباط دارند .در این نمایشگاهها بازدید کننده ها عمدتا با نگاه تخصصی بهتری از سنگ وارد می شوند به همین دلیل تفاهم و نقاط مشترک بیشتری با غرفه داران دارند نتیجتا به موفقیت بیشتر نمایشگاه کمک شایانی خواهد کرد.

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : نمایشگاه ,صنعت ,المللی ,کنندگان ,موفقیت ,تخصصی ,صنعت ساختمان ,بازدید کنندگان ,نمایشگاه عمومی ,نمایشگاه تخصصی ,برنامه ریزی
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

کلمه الله هی العلیا مجنونم و تو لیلا کپکان Alan Roland کفش کلاش کردستان tehran e man فروشگاه آنلاين و مزاياي خريد اينترنتي اجناس ایمنی هواپیمایی طراحي سايت