صنعت سنگ ساختمانی و شاخص های کلیدی عملکرد

مقدمه
صنعت سنگ ساختمانی در ایران همواره ظرفیت های بالقوه خود را برای ایجاد شغل و کسب درآمد – و به تبع آن سودآوری ثابل قبول برای فعالان این عرصه – نشان داده است. شاید بتوان گفت از انجا که بسیاری از فعالیت های استخراج ، فرآوری و فروش سنگ ایران – داخلی و خارجی – توسط بخش خصوصی صورت گرفته ؛ لیکن بازار سنگ ایران در دهه های اخیر رونق داخلی و خارجی چشمگیری داشته است. اما همچون تمامی صنایع و کسب و کارهای امروزی، تجارت سنگ ساختمانی نیز متاثر از عوامل کلان و خرد متعددی است.
مولفه های مربوط به فضای کلان کسب و کار نظیر ثبت مالکیت ها ، پرداخت مالیات چالش های مربوط به تجارت بین المللی ، اخذ اعتبارات ، حمایت از سرمایه گذاران ، اجرای قراردادها و پرداخت دیون از یک سو و چالش بر سر مسائل خرد صنعت نظیر نحوه اعمال وظایف مدیریتی ، تجزیه و تحلیل بازار ، تجزیه و تحلیل رفتار مصرف کنندگان و کسب و کارهای مرتبط از سوی دیگر به پیچیدگی برای اشتغال در صنعت قدیمی افزوده است.
شاید بتوان گفت که اکثر صاحب نظران و فعالان این حوزه تمرکز خود را بر مقابله با آفت هایی نظیر : عدم استفاده از روش های مدرن و فناوری مناسب جهت تولید، سطوح پایین کارایی و اثر بخشی تکنولوژی ها در این صنعت و در نتیجه عدم بهره وری ، مقیاس تولید نامناسب ، شرایط خاص بازار داخلی ، متوسط قیمت ها ، تخمین ذخیره معادن و تنگناهای مالی، معطوف داشته اند؛ حال آنکه شاید با نگاهی ، اینبار جامع تر ، به راهبردهای مدیریت کسب و کار بتوان تا حد زیادی بر مشکلات و پیچیدگی های موجود فائق آمد.

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

گروه وکالت مجد Chris تازه های بیان در تولید محتوا جشنواره جهانی فیلم مستند کلدَر فروشگاه اینترنتی دُرشاپ سهي چت|چت سهي|ايناز چت فرهنگی هنری لاران بشنو از ني