بازاریابی نمایشگاه:

اصول بازاریابی نمایشگاه هم خارج از قواعد اصلی بازاریابی نیست لذا به شیوه مرسوم و رایج STP بازاریابی نمایشگاه را بررسی می کنیم یعنی در مرحله اول همه مشارکت کنندگان به همراه اهداف و بازارهای هدفشان دسته بندی شوند.
طبق این دسته بندی ها و شرایط نمایشگاه برنامه ریزی شود تا همه شرکت کنندگان بتوانند به موقع از وقوع نمایشگاه مطلع شوند. انگیزه لازم برای شرکت در نمایشگاه داشته باشند و در نهایت در صورت شرکت از وقت و هزینه گذاشته شده نهایت استفاده را ببرند.
نمایشگاه درچه صورتی تبدیل  به رخداد یاEVENT خواهد شد.
به نظر می رسد که چنانچه قواعد برگزاری نمایشگاه به درستی رعایت شود نمایشگاه به یک رخداد صنفی تبدیل خواهد شد.حال چنانچه این قواعد در بعد بین المللی هم رعایت شود نمایشگاه سنگ تبدیل به یک رخداد بین المللی خواهد شد.  در حال حاضر نمایشگاه سنگ ورونا یک اتفاق است که سالی یک بار می افتد و اگر شما لحظات وقوع این اتفاق را از دست بدهید با هیچ حضور و هیچ میزان زمانی نمی توانید این عدم حضور را جبران کنید.
اصولا اشکال اساسی نمایشگاههای محلی سنگ که معمولا نزدیک به کارخانه و معادن در مناطق نسبتا کوچک برگزار می شود این است که بازدید کننده تصور می کند که اگر وقت بازدید را به سمت بازدید از خود معدن و کارخانه ها که نزدیک نمایشگاه هستند بگذارد دیگر نیازی به حضور در نمایشگاه ندارد.چنانچه حقیقتا نمایشگاهی در همین حد برگزار شود قطعا شکست خواهد خورد مگر اینکه نمایشگاه بصورت قوی و بسیار بزرگتر از امکانات محلی برگزار شود.
یک نمایشگاه بین المللی سنگ چنانچه بخواهد تبدیل به یک رخداد شود باید هر چه بیشتر آینه اتفاقات گذشته و حال و آینده صنعت باشد.باید 4 روز نمایشگاه تبدیل به یک کارگاه آموزش عملی شود و بعد از نمایشگاه همه شرکت کنندگان یک پله ارتقاء پیدا کرده باشند.
در بعد بین المللی نیازها و جذابیت های صنعت سنگ ایران برای مصرف کنندگان،بازرگانان و کارخانه های بازارهای مصرف شناسائی شود و نمایشگاه از این لحاظ غنی شود و حرفی برای گفتن داشته باشد و بالعکس حتما باید با اطلاع رسانی صحیح و ایجاد جذابیت بازدید کنندگان بین المللی را به سمت نمایشگاه جذب کرد.
در نمایشگاههای موفق دنیا برنامه های جنبی بسیار جذاب و مفید با برد بین المللی برای شرکت کنندگان در نظر می گیرند و همزمان با نمایشگاه ،کارگاههای آموزشی،سمینار،سخنرانی،سمپوزیوم،. برگزار می کنند طوری که این برنامه های جنبی با اهداف نمایشگاه همخوانی کامل داشته باشد.
یک سئوال مهم درباره نمایشگاه سنگ این است که کلمه ((بین المللی)) را به چه نمایشگاهی میتوان اطلاق کرد.مشخص است که فقط عنوان بین المللی ک توسط برگزارکنندگان به عموم نمایشگاهها اهدا می شود و تضمین موفقیت نمایشگاه در ابعاد بین المللی نخواهد بود و قطعا نمایشگاه باید دارای شرایطی باشد که بتواند به آن (نمایشگاه سنگ بین المللی)) گفت.
البته این تفاهم مطلق نیست و از 0 تا 100 متغیر است.
نمایشگاهی دارای برنامه است که فاکتورهای بین المللی بودن را هر سال افزایش دهد.

مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : نمایشگاه ,المللی ,بازاریابی ,شرکت ,کنندگان ,بازدید ,بازاریابی نمایشگاه ,شرکت کنندگان ,داشته باشد ,برای شرکت ,دسته بندی
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Sean Shannon ریاضی دبستان ماساژدرمانی DD تنهای تنها 97ia Myriha شاعرانه درب ضد سرقت | خريد درب ضد سرقت